RSS

duminică, 29 ianuarie 2012

Crema de zahar ars si 1 an de blogarit!

29.01.2011 - postarea nr. 1!
A trecut un an... 1 an in care am descoperit atat de multe... In primul rand, 1 an in care v-am intalnit pe voi toate/toti.. 1 an in care am poftit la fiecare bunatate facuta de voi si postata. 1 an in care am descoperit atat de multe mirodenii.. 1 an in care am prestat ptr prima oara foarte multe preparate... pe scurt: 1 an plin!!
Va multumesc ptr ca ati fost langa mine in tot acest an!
Si pentru ca-i zi de sarbatoare, neaparat trebuia sa va servesc cu ceva dulce. Si m-am tot gandit.. ce sa fie.. ce sa fie?! Intr-un final m-am hotarat sa fie ceva in premiera ptr mine - si am ales crema de zahar ars... si ceva imprumutat, ca sa-mi poarte noroc! (miresele stiu  de ce!:)) - si ptr asta ii multumesc Licutei Marin pentru reteta la care am poftit atat de mult timp!

Ingrediente:

1 litru lapte
8 oua
7 linguri zahar
1 esenta vanilie
1 lingura faina
4 linguri zahar pentru ars

Am pus laptele la fiert impreuna cu vanilia si cele 7 linguri de zahar. Cand zaharul s-a topit, am stins focul si am lasat sa se raceasca.
Intr-o cratita de 2 litri (eventual mai larga, nu inalta) am pus la ars cele 4 linguri de zahar, la foc mic, pe aragaz. Ptr ca pe aragaz mi s-a parut ca nu prea se topeste calumea, am bagat vasul in cuptorul preincalzit, lasand cateva minute, cat sa se fi topit zaharul – fara insa a se arde! Am scos cratita si am rasucit bine pe toate partile, „ungand” bine cratita.
Ouale le-am batut bine cu telul, am adaugat faina si treptat laptele racit, amestecand mereu.
Am pus amestecul de lapte cu oua in oala cu zaharul caramelizat si am asezat cratita intr-o alta cratita pe baie de apa. 
Am dat cele doua cratite la cuptor, la foc potrivit ptr cca 1 ora. Eu am gresit si am ales o cratita mai inalta.. si a trebuit sa las mai mult la foc, dar daca folositi o cratita mai larga, nu trebuie sa stea decat 45 minute. Sau mai pe intelesul tuturor, o lasam atat cat este nevoie ptr ca amestecul sa fie inchegat calumea.
Eu am lasat in cratita la rece pana a doua zi (va dati seama emotii pe mine...), cand am rasturnat-o pe un platou.
Delicioasa a iesit!!!
Multumesc Licuta ptr reteta!
Cu mare drag va ofer cate o feliuta, multumindu-va inca odata ptr ca ati fost alaturi de mine!

46 comentarii:

Cristina spunea...

La multi ani!!!!!! Sa iti aduca acest hobby satisfactii si experienta! Te pup cu drag si iti doresc multi ani si retete delicioase, inspiratie si bucurii! Pup cu drag!!!!

sara & Miki spunea...

La multi ani de blogareala! Un desert savuros care ti-a iesit minunat. Vreau si eu... si inca multi ani sa ne mai comentam pe blog. Pup!

Unknown spunea...

Sa-ti traiasca multi ani blogul! Si tu sa ai timp si chef sa-l faci mare, Simona.
Crema de zahar ars a iesit superba. Multumesc pt feliuta :)

dia spunea...

eu am facut cunostinta in copilarie cu reteta asta si mi-a ramas la suflet...azi ma gandeam s-o fac si eu, dar m-am razgandit.
La multi ani bloguletului si tie, sa ne incanti cu tot felul de bunatati!

Licuta Marin spunea...

La multi ani si la cat mai multe postari!!!Super buna crema de zahar ars!Pupici!

Anonim spunea...

Iti doresc cat mai multi ani plini de retete grozave si de prieteni minunati!!!

Corina spunea...

Vai ce-mi place crema asta! La multi ani si la cat mai multe retete!

Anonim spunea...

Nu-mi vine sa cred ca am reusit sa-ti las un comment :) ...ura!!!!!!! ... ma chinui de doua sapt sa tot comentez la tine pe blog si nu am reusit nicicum , insa azi ma bucur enorm ca am reusit !!!! La multi ani din nou !!! te pup dulce !!

Mihaela Negrescu spunea...

La mai multi ani!!taare buna crema de zahar ars!!Pupici!!

Timea spunea...

Multi ani inainte...cu retete care mai de care mai minunate! arata tare bine crema de zahar ars.

Oana spunea...

La multi ani ,draga mea, si la cat mai multe retete delicioase!
Niciodata nu am facut crema de zahar ars, dar mi-as dori tare mult sa incerc sa fac si eu.
Te pupacesc dulce, dulce!

DiaMar bucataria galbena spunea...

"La multi ani" bloguletului tau.Sa creasca mare si frumos,cu multe bunatati.Te pup cu drag!

strumfa bucatareste spunea...

La multi ani draga si sa fii tu sanatoasa ca sa te poti bucura de bloggerit :) :*

Fancy Cake spunea...

La multi ani si multe retete delicioase!
Pupici

ghiocel07 spunea...

La multi ani, sa te bucuri de fiecare realizare si de prietenii care te urmaresc zi de zi. Crema ti-a reusit foarte bine, este un dulce preferat de mine, asa ca servesc cu o feliuta. Te pup si-ti doresc numai bine.

Petronela spunea...

Ma bucur ca si bloculetul tau a primit un an , asa ca acum putem duce blogurile noastrea la cresa si noi la o cafeluta ! Imi doresc sa creasca mari si bogati "copilasii " noastri , iar noi pe langa ei !
Te pup si la cat mai multe retete delicioase !

Te astept pe la mine cu o surpriza !

Simona spunea...

Multumesc mult! Si uite conincidenta... esti prima si astazi, dupa 1 an! Te pup dulce si iti multumesc ptr tot!

Simona spunea...

Sara, multumesc de urari! O portie e a ta! Si eu imi doresc sa o tinem cat mai mult! Pupici dulci

Simona spunea...

Multumesc mult de urari! Te pup dulce si imi doresc sa ne comentam si peste... vre-o 10 ani, macar! :))

Simona spunea...

Sar`mana, te pup dulce! O portie este a ta!

Simona spunea...

Multumesc de urari si de reteta! O voi repeta cat de curand! Pup dulce

Simona spunea...

Multumesc mult, prietena mea minunata! Te pup cel mai dulce! :)

Simona spunea...

Multumesc mult! Serveste cu placere :) Pup

Simona spunea...

Nu stiu ce se intampla.. Merge bine pe mozilla si safari, nu stiu cum merge pe internet explorer, voi verifica in seara asta. Stiu ca la mozilla de pe windows 7 mai sunt probleme la vizualizare poze... asta mi se intampla si mie cateodata pe anumite bloguri.
Te astept cu drag aici, oricand ai timp si se poate! Pup

Simona spunea...

Multumesc! O portie este ptr tine! Pup

Simona spunea...

Multumesc mult Timea! Te pup dulce si-ti ofer o portie!

Simona spunea...

Multumesc mult scumpa mea! Nici eu n-am facut pana acum, si-ti recomand aceasta reteta! Doar sa ai grija sa folosesti o cratita mai larga, nu inalta! Pupici dulci

Simona spunea...

Sar`mana mult! Sper sa ne incantam una pe alta cu cat mai multe preparate.. mai ales painici! :)) Pupici dulci

Simona spunea...

Multumesc mult Strumfi! Sper sa ma tina sanatoasa sa-ti trimit cat mai multe premii si mai ales, leapsa! :))) Pup dulce

Simona spunea...

Multumesc mult! Te pup dulce

Simona spunea...

Sar`mana mult de tot! Iti ofer cu mare drag o feliuta! Pupici dulci

Antonina spunea...

La multi multi ani draga mea!!!! Ai sarbatorit cu un tort minunat.. desertul copilariei mele! Te pup

Simona spunea...

Hehehe! Da, conform noilor legi romanesti, trebuie dat la cresa, doar ca aici cam lipsesc cresele! Daca ne luam dupa legile din It, la 3 luni la cresa cu el! Deci, zic sa procedam asa: legile din Ro si cresele din It! :))
Te pup dulce-dulce

Simona spunea...

Sar-mana mult! Te pup dulce si-ti ofer o portie!

Maria spunea...

La multi ani ,draga mea, si la cat mai multe retete delicioase! Iti doresc cat mai multi ani plini de retete grozave si de prieteni minunati!!! O seara minunata:X

Simona spunea...

Multumesc mult Mare Maria! Te pup dulce si imi doresc sa ne "intalnim" cat mai mult timp! Pupici

Maya spunea...

Mmm, ce bunatate! Ador caramelul!

Emily spunea...

arata superb ♥
La multi multi multi ani sanatosi, frumosi si deliciosi ♥
te imbratisez cu mare drag! pupicei

Simona spunea...

Avem gusturi asemanatoare! Iti ofer cu drag o portie! Pup

Simona spunea...

Sar`mana! Acelasi urari de bine iti transmit si eu! Pupici dulci

roxana spunea...

of cat mi-as dori sa prepar si eu tortul asta dar nu pot :((( unde locuiesc acuma nu functioneaza cuptorul :((( oare cum as putea sa o fac fara cuptor , la microunde , pe aburi la aragaz merge oare? felicitari pt blogul tau !

Paradis spunea...

Felicitari pentru blog si la cit mai multe retete delicioase! ..Crema caramel e atit de frumos colorata incit iti vine sa papi monitorul :) .pup.xoxo

Simona spunea...

Multumesc de vizita Roxana! In varianta asta nu cred ca merge la microunde.. dar este posibil ca existe si o varianta ptr microunde. M-ai facut curioasa, ma voi interesa. Te pup si te mai astept aici!

Simona spunea...

Multumesc mult! Acelasi urari de bine iti trimit si eu! Din pacate ai ajuns cam tarziu, si n-a mai ramas nimic.. :) Pupici dulci

Laura Nechita spunea...

Simo, desi e cam tarziu pentru urari, sper sa le primesti si pe ale mele :)
Iti doresc in primul rand, sa fii mereu la fel de vesela si dulcica si sa pregatesti deliciosenii pentru inca 100 ani de blog :P
Te imbratisez cu drag:)

Simona spunea...

@Laura, multumesc frumos ptr urari si cuvintele frumoase! Niciodata nu-i tarziu ptr un gand frumos.. Te pup cu drag si-ti doresc acelasi lucru!!