RSS

marți, 31 ianuarie 2012

Paine Floare

Ce sa fie, ce sa fie?? Pai cum, nu stiti ce?? Binenteles ca o painica!! :))

Ingrediente:

350 g faina alba
220 ml apa calduta
20 g drojdie proaspata
1 lingurita otet
1 lingurita zahar
1 lingurita sare
1 lingura ulei masline
1 lingura ulei de masline ptr uns tava 
seminte de mac

Procedeul este acelasi ca la celelalte painici... Voi relata foarte pe scurt:
Drojdia am frecat-o cu zaharul pana s-a inmuiat si am amestecat cu putina apa (cam jumatate din toata cantitatea). Am lasat 10 min. la crescut. Am amestecat faina cu amestecul de drojdie.
Am adaugat si restul de apa si otetul, si am framatat. Cand a prins consistenta am adaugat uleiul, continuand framantatul.
La final am pus sarea, continuand framantatul cca 10 min
 Am lasat la crescut vre-o 50 minute, intr-un vas acoperit cu folie. Si cam asa arata dupa dospit:
Am rasturnat aluatul pe masa infainata, am impartit in 7 bucati aproape identice, creand bilute, pe care le-am asezat intr-o forma (eu am folosit o forma de tarta) tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei de masline. Am lasat la crescut vre-o jumatate de ora. Cand a crescut frumos, am "uns" cu apa si am presarat seminte de mac. Am dat-o la cuptorul preancalzit la 220 grade, iar imediat dupa ce am bagat painea la cuptor, am varsat o ceasca de apa intr-o tava aflata pe fundul cuptorului, si am inchis rapid usa. Astfel vaporii vor da painicii o crusta crocanta. Am lasat painica la cuptor cca 30 minute.
 Ce a iesit?? O bunatate pufoasa, cu o coaja usor crocanta!
 Din pacate s-a terminat mai repede decat am apucat eu sa fac poze.. si n-am reusit sa prind si o sectiune...
 Pofta buna!

26 comentarii:

Licuta Marin spunea...

Foarte frumoasa si gustoasa, painica!!!Pup!

Fancy Cake spunea...

Ce pufosenie minunata! Painica asta este printre preferatele noastre.

Emily spunea...

buna painica! Imi aduce aminte de bunica! ♥
pupicei

Oana spunea...

Super bine arata painica ta! :D
Te pup!

Simona spunea...

Care s-a terminat foarte repede! Pupici

Simona spunea...

Eu acum am facut-o ptr prima oara, si ne-a placut tare mult. Pup

Simona spunea...

Eu sunt fan painica facuta in casa... Nici nu se compara cu cea din comert! Poate vei incerca vreodata.. Pupici

Simona spunea...

Te pup, frantuzoaico`!

Maria spunea...

Frumoasa floarea ta:)!!!!!Pai la asa pufosenie bine ca ai apucat sa ne mai prezinti ceva.....Pupici:x

Cristina spunea...

Superba si gustoasa!

DiaMar bucataria galbena spunea...

O petala si pentru mine,ca tare-mi mai place.Stii doar ca numai acasa fac painea.Pupicei multi!

strumfa bucatareste spunea...

iamiiii, cred si eu ca nu ai apucat la poze :))

Simona spunea...

Sar`mana! In ultimul timp patesc asta din ce in ce mai des.. :) Pupici

Simona spunea...

Multumesc Cristina! Te pup

Simona spunea...

Serveste cu placere! Stiu ca faci painica in casa! Inca sunt cu gandul la floarea ta aia rosie... Pupici

Simona spunea...

:)) La cati pofticiosi am avut pe langa mine...
Pupici

Haplea spunea...

Cea mai buna paine este cea facuta in casa.A ta este si gustoasa si foarte aratoasa.

TeoBucatar spunea...

Painica de casa vreau si eu!Calda e grozava!

ghiocel07 spunea...

Ce-mi faci tu mie....????!!!!
Nici nu ma mir ca a disparut ca prin farmec la cum arata. Felicitari.

Simona spunea...

Serveste cu placere! Painica calda este cel mai buna! Pupici

Simona spunea...

Sar`mana! Il i-au ca pe un compliment! Pupici

Timea spunea...

Ce frumos arata! Si eu fac paine saptamanal...Trebuie sa o fac si in forma asta :)

Simona spunea...

Si ptr mine este prima oara, dar cu siguranta nu ultima! Pupici

Mihaela Negrescu spunea...

90% din painica pe care o mancam e facuta in casa...asa ca painica ta floare e urmatoarea pe lista mea :). Pupici!!

Simona spunea...

Si eu fac painica in casa! Si vesnic sunt in cautare de noi retete :) Pup

In bucatarie la Sidy spunea...

Simona mea draga am si eu o nelamurire la aceasta minunata provocare.
Cand te referi la "Aluaturi sarate"te gandesti la Paine ,Chifle sau ai si rubrica separata doar pentru aceste aluaturi ?
Multumesc anticipat.
Te tzuc !