RSS

vineri, 6 ianuarie 2012

Paine intermediara cu seminte

Nu va era dor de o painica?? Faptul ca nu am mai postat de mult, nu inseamna ca nu am mai facut...
Ca doar ce este mai placut decat sa simti in toata casa mirosul de paine?


Ingrediente:
400 g faina intermediara
100 g faina alba
1 lingurita sare
10 g drojdie proaspata
250 ml apa
5 linguri ulei masline
seminte floarea soarelui
seminte susan
seminte mac
ulei masline ptr tava


Mai inati am amestecat 50 ml apa calduta cu drojdia proaspata si am lasat 10 min sa creasca.
Faina alba si cea intermediara am amestecat-o cu sarea si semintele, apoi am inceput sa incorporez apa calduta, amestecand bine cu o lingura. 
Am adaugat si maiaua, apoi am inceput sa framant adaugand uleiul de masline. 
Am framantat cca 10 minute, apoi am acoperit vasul in care am pus aluatul, cu o folie, si am lasat la crescut 1 ora. Dupa o ora aluatul si-a dublat volumul. 
Am format painica, pe care am pus-o intr-o tava usa cu ulei de masline si tapetata cu hartie de copt, si am lasat-o la crescut 30 minute.
Cand si-a dublat volumul, am udat painica cu pensula si am presarat seminte. 
Am dat-o la cuptor ptr 40 minute, la 200 grade.
O bunatate, nu alta! Din pacate ptr ca era foarte mult soare, pozele nu au iesit foarte bine...
 Pofta buna!

14 comentarii:

Corina spunea...

Foarte tentant suna si am cam de toate, doar ca in loc de faina itermediara as pune faina de secara, are ceva? Pupici

Bucate Apetisante spunea...

Painea de casa e cea mai buna!

TeoBucatar spunea...

Painea asta imi place mult dar o cumpar:)Adevarul e ca nu prea gasesc faina neagra si chiar as vrea sa incerc astfel de painita!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ai mei nu vor decat paine alba,dar o sa-mi fac mie una cu seminte.Arata super bine.Pupici!

Anonim spunea...

o multime de painici minunate faci!!

Oana spunea...

Si simt mirosul! Yummy vreau si eu un colt :D Pupici :*:*:*

Simona spunea...

Corina, este foarte buna si faina de secara. Va urma o postare... :) Pup
Bucate apetisante, ai dreptate. Nimic nu se compara cu mirosul... Pupici
Teo, si noi o cumparam inainte... acum gasim cam rar o paine.. adevarata! Pupici
Mihaela, imparte aluatul, da-i forma de chifle, iar in bucata ta adauga seminte :) Te pup
Adina, cand ai fitosu' in casa... :) Nu ca mie nu mi-ar placea... Pupici
Oana, iti trimit o paine intreaga! Pupici dulci!

Haplea spunea...

Vai cat de buna este painea facuta in casa.Arata tare bine!

Simona spunea...

Haplea, ca bine zici! pup

strumfa bucatareste spunea...

Simona draga, ma faci sa ma simt o lenesa :)), ca de la sarbatori am intrat in bucatarie zilnic, doar pt ca trec prin ea :D, dar pt gatit cred ca de 4 ori. Astazi am zis ca fac linte, sa vad cum o fi cand ajung acasa, daca mai am energie. Cat despre painea ta, n-am ce sa zic, doar ca salivez pe acte :)) , trebuie sa fac si eu neaparat.

Cristina spunea...

Buna, sanatoasa si arata ff bine! Felicitari!

Simona spunea...

Strumfita, uite chiar sunt curioasa daca ti-ai facut timp sa gatesti linte. Nici eu nu m-am dat asa tare in vant dupa gatit.. traiasca cel de a inventat restaurantele :) Pupici
Cristina, mercic. Pup dulce

strumfa bucatareste spunea...

sa stii ca nu am facut linte, trebuia ca barbatul meu sa o puna in apa, cand ajunge acasa, problema e ca a ajuns odata cu mine, pt ca si-a uitat cheile la serviciu :)) , asa ca am facut ciorba, mazare, tocanita de pipote si paine cu secara

Simona spunea...

Strumfita, deci tot vrenicuta ai fost! Astept sa vad postare cu painea de secara :) Pupici