RSS

vineri, 20 ianuarie 2012

Treccia Russa sau cel mai pufos cozonac!

De foarte mult timp am salvata aceasta reteta de pe blogul Laurei Adamache, si tot de atunci sunt cu gandul la ea! A iesit exact cum a spus Laura: cel mai pufos si gustos cozonac!!!
Gata cu vorbaria, sa trecem la fapte:

Ingrediente:
600-650 gr faina
21 gr drojdie + 1 lingurita zahar
250 ml lapte
90 gr zahar
90 gr unt
2 oua intregi
coaja de lamaie
1 esenta vanilie
1 lingurita rasa de sare
ptr umplutura: 50 gr unt, 3 linguri zahar, 1 lingura cacao, 1 esenta vanilie
ptr. uns: 3 galbenusuri ou prepelita, 3 linguri lapte

Mai intai am facut o maia din: 300 g faina, 25 ml lapte si drojdia dizolvata intr-o lingurita de zahar. Lasam maiaua sa creasca cca 1 ora intr-un loc caldut.
Cand aluatul a crescut suficient, am adaugat ouale amestecate cu zaharul, untul moale (adus la temperatura camerei), restul de faina, esenta de vanilie si coaja de lamaie. Amestecam si framantam pana obtinem un aluat moale dar legat (aici eu am mai adaugat putina faina, de aceea nu am precizat cantitatea de faina exacta). 
Am lasat aluatul sa creasca o ora si jumatate in loc ferit de curent.
Cat aluatul statea la crescut am pregatit umplutura: untul l-am frecat cu zaharul, adaugand esenta de vanilie si lingura de cacao.
Cand aluatul si-a dublat volumul (a crescut atat de frumos...), l-am pus pe masa infainata, si am intins cu sucitorul o foaie patrata nu foarte subtire. Am uns foaia cu amestecul de cacao (unt + zahar + cacao), si am rulat-o bine.
Am taiat o bucata de 5 cm de la unul din capete. Cu un cutit foarte bine ascutit, am despicat pe jumatate ruloul, lasand la celalalt capat o bucata de 5 cm necrestata. Capatul netaiat l-am rasucit pe sub cele doua fasii si am impletit fasiile. La capat am asezat bucata de rulou taiata la inceput.
Am uns o forma cu unt si am tapetat-o cu hartie (am uns si hartia cu unt). Am asezat cozonacelul in tava si am lasat la crescut cca jumatate de ora.
Am amestecat 3 galbenusuri de ou de prepelita (am constatat ca nu mai aveam oua de gaina in casa si... n-am mai avut chef sa cobor) cu 3 linguri de lapte, si am uns cozonacelul crescut frumos.
L-am dat la cuptor ptr 40 minute la 180 grade.
N-am mai avut timp sa-l las sa se raceasca si l-am scos imediat din tava.
 Si.. cam asa a iesit!
Este cel mai tare cozonac! Extraordinar de pufos chiar si a doua zi.. ca doar atat a rezistat la noi... :)
Sa nu mai spun ca este mult mai usor de pregatit decat cel clasic.. se elimina din start etapa cu framantatul, doar rabdare sa avem ptr ca creste perioada de dospit.
 As avea si cateva precizari de facut:
- dupa gustul meu as mai adauga putin zahar in compozitia cozonacului
- eu am folosit o tava de cozonac medie... dar cred ca era nevoie de o tava mare de cozonac.. A crescut foarte mult!
- sper ca pana data viitoare sa-mi intru-n mana cu impletitul cozonacului, ca tare mi-a dat batai de cap cele doua moturi!
Ce sa va mai spun decat... sa aveti pofta, si sa-l faceti si voi neaparat!
Multumesc inca odata Laurei ptr reteta!

22 comentarii:

Antonina spunea...

Demential arata! tare mi-e pofta de o feliuta macar!!

Simona spunea...

Anto, iti ofer o feliuta doar la schimb cu o farfurie de ciorba d-aia buna de perisoare! :)) Pupici

Bucate Apetisante spunea...

Are o forma interesanta si intr-adevar pare foarte pufos.

Antonina Sofia Sociu spunea...

S-a facut !;)

Cristina spunea...

Cred ca este f bun!!! Si arata super!

Ghiocel07 spunea...

Vai ce pufosenie.....Crede-ma ca nu am facut cozonac clasic niciodata, dar tare mi-ai facut pofta. Te pup si o zi frumoasa.

Simona spunea...

Este cel mai pufos cozonac pe care l-am mancat! Cat despre forma... eu m-am chinuit tare! :) Cred ca la Laura Adamache pe blog il poti vedea la forma lui reala :) Pupici

Simona spunea...

Gustos si pufos! Pupici

Simona spunea...

Si eu si al meu suntem indragostiti de aluaturi dulci... asa ca astept sa vad variante de cozonacei si nu numai! Pupici

Oana spunea...

In urma cu un an, de Craciun, am facut si eu aceasta reteta :)
Pupici!

Licuta Marin spunea...

Tare bine ti-a iesit si tare delicios!!!Pup!

Haplea spunea...

Pe mine m-ai cucerit cu acest cozonac.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Dianei ii place cozonacul tare mult.Eu pentru ea fac saptamanal.Arata super bine.Pup!

Simona spunea...

Si nu ti-a iesit super?? Te pup

Simona spunea...

Asa este! Pupici

Simona spunea...

Si eu sunt cucerita de cum a iesit! :)

Simona spunea...

Si mofturosului meu ii place cozonacul. M-am scos cu reteta asta, nu mai e nevoie de framantat asa mult. Pup

sara & Miki spunea...

Si eu vreau o felie ca tare-mi place cum arata. Pup!

Laura Adamache spunea...

Draga mea, arata absolut magnific treccia ta!! Mi-ai facut o atat de mare pofta incat cred ca astazi fac si eu o tura! Pup dulce si iti multumesc ca l-ai incercat!!

Simona spunea...

Sara, iti ofer doua: una ptr tine, una ptr Miki. :) Pupici

Simona spunea...

Laura, te pup si-ti multumesc ptr reteta!

Carol spunea...

Minunat ti-a iesit. Doar ca nu mai reusesc sa fac cozonac pana la Pasti de acum :(.
Ma voi inspira atunci din reteta ta.