RSS

vineri, 12 octombrie 2012

Ciorba de dovlecel cu lapte batut


Bine v-am gasit dragii mei!!
Dupa o mica vacanta si-un drum pana la Oradea, pe langa multele amintiri placute si poze frumoase, am venit si cu un intreg arsenal de "cioburi" achizitionate direct de la doi olari din zona Vadul Crisului si cateva stergare de la bunica! Dar despre asta, alta data.
Pentru azi va voi servi o ciorbita din zona noastra. Stiu ca poate parea ciudat... aceasta ciorbita n-am vazut-o prin multe case... dar in zona noastra (si aici vorbesc de zona in care am copilarit, unde sunt bunicii mei - undeva langa Slanic, Prahova) este foarte apreciata! Iar pentru mine, este... preferata!! Mai ales cu ceapa verde... mmm... o bunatate!!
Cu aceasta reteta particip la Provocarea "Dulce Romanie", organizata luna asta de Placeri simple!

Ingrediente:
1/3 dovleac mare (cca 600 g curatat)
1 ceapa medie
1/2 ardei capia
1 morcov
1,5 litri lapte batut (facut in casa din lapte de vaca crud)
ulei
marar


Dovleacul l-am curatat si l-am taiat cubulete. 
Ceapa si morcovul le-am curatat, spalat si tocat marunt. Ardeiul l-am taiat cubulete. In putin ulei am pus la calit legumele. Cand acestea s-au inmuiat am adaugat putina apa, apoi cubuletele de dovleac. Am pus apa cat sa acopere dovleacul si am lasat sa fiarba. Cand dovleacul a fost aproape fiert, am pus laptele batut si am mai lasat cateva minute sa clocoteasca.
Am tocat mararul marunt, si l-am adaugat dupa ce am oprit focul la oala.
Am papat cu mare pofta!

14 comentarii:

Unknown spunea...

Super ciorbica asta, vin si eu la o portie! Pup

Buburuza Bubu spunea...

Arata tare bine si buuuun!!!hugs

Biochimist la cratita spunea...

E delicioasa, stiu pentru ca am mancat! Soacra mea face des acest tip de ciorbita :D
Pupici!

Maria spunea...

Intradevar, nu prea am auzit de aceasta ciorbita......dar o inscriu si eu pe lista preferintelor(ador ciorbele) !!!!Pupici

Haplea spunea...

Trebuie sa fie foarte buna!O sa incerc reteta ta!

catkitchen spunea...

Eu as papa cu mare pofta asa o ciorbita , insa mofturosii mei , nu !! :((

Simona spunea...

@Paula, te astept cu drag! Dar tu aduci desertul!! :)) Pup
@Buburuza, multumesc! Pupici
@Alina, in sfarsit cineva care a papat :) aveam deja emotii :P Pupici
@Maria, si mie-mi plac ciorbitele.. si in general incerc cam tot ce gasesc pe bloguri :) Pup
@Haplea, ti-o recomand cu drag!
@Adina, pe ei ii trimitem la cules de ciuperci.. iar tu vii la masa :) si la urma papam ciuperci :) Pup

Cristina spunea...

Si eu vin!!! Mai ai si pentru mine? Doar mi-ai povestit de anul trecut de ea...

Alex spunea...

Ce bine arata ciorbita asta a ta !!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Foarte bine arata,si cum mie imi place dovlecelul am sa o incerc.Pup!

Simona spunea...

@Cristina, asa este, despre ciorbita asta iti spuneam :) Te astept cu drag la masa! Pup cu drag
@Alex, multumesc! Pup
@Mihaela, ti-o recomand cu drag! Pupici

Cristina's World spunea...

Ai folosit dovleac pentru placinta sau dovlecel care s-a ingalbenit pentru ca era prea mare? As vrea sa incerc ciorbica asta, dar nu-mi dau seama ce ai folosit :)

Simona spunea...

Cristina, in situatia asta am folosit un dovlecel de gradina din ala lunguiet, care a crescut foarte mult si era copt bine. Dar, mama foloseste la ciorbita asta si dovleacul placintar sau turcesc. Este buna oricum! Astept sa-mi spui cum ti-a iesit ciorbita! Cu drag!

Anonim spunea...

Tot in zona Valea Prahovei se face aceasta ciorba daca putem sa-i spunem asa , dar fara legume .La sfarsit dupa ce dovleacul a fiert se adauga sana sau lapte batut , zahar dupa gust si marar.Este o combinatie putin ciudata dar deliciosa.