RSS

joi, 27 martie 2014

Iepure la cuptor cu vin si legume

Anul trecut am avut iepuri.. nu multi, dar cu mare drag i-am ingrijit, si cu mare pofta i-am asteptat sa creasca! Dintr-un motiv bine intemeiat si nefericit, am renuntat in a mai creste (momentan!) si o parte i-am dat cuiva sa-i ingrijeasca, iar cei mai mari i-am taiat, si asa s-au bucurat si nepoatele mele de carnita proaspata de iepuri, nu d-ala din comert! Eu am facut dintr-un iepure aceasta fripturica la cuptor, si un ghiveci cu multe legume.. o nebunie! Din pacate n-am poze la el.. dar data viitoare!


Ingrediente:
pulpele si jumatate de spate de la un iepure (1,8 kg intreg)
1 lingurita oregano
sare
piper
3 morcovi
10 catei usturoi
1 cescuta vin roze
1 cana apa
4 cartofi potriviti
100 ml suc rosii


Carne de iepure, transata si spalata bine, am condimentat-o cu sare, piper si oregano. 
Intr-o tava unsa cu ulei, am pus carnea, morcovul taiat rondele, cateii de usturoi, vinul si apa, apoi am dat la cuptor pentru cca 1 ora. Am adaugat apoi cartofii taiati cuburi si am mai lasat ca 30 minute. In aceasta perioada am intors carnea de cateva ori, si am completat cu apa de cate ori a fost cazul. Cu jumatate de ora inainte de final, am pus sucul de rosii.
O bunatate a fost!!! Desi nu-s prietena cu carnea facuta in vin, de data asta nu m-a deranjat deloc, poate si ptr faptul ca nu am pus foarte mult.
Pofta buna!

9 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

Sincer....mie mi-e mila de iepuri si nu i-as putea manca....
Dar ce ai pregatit tu aici arata minunat si sunt sigura ca si gustul este pe masura.....
Te tzuc cu drag !

sara & Miki spunea...

Imi este pofta de iepure, nu am facut cam demult. Mi-ai facut pofta! Pup!

Bucate Apetisante spunea...

Desi imi sunt dragi iepurasii pufosi, as gusta carnea ca sunt curioasa de gust.N-am mai mancat pana acum si as vrea sa incerc ceva nou.

TeoBucatar spunea...

Delicios, draga mea, o idee buna pentru masa de Paste!

Haplea spunea...

Wow ce bunatate!

Cristina spunea...

BUN!!!! Eu vin la masa!

Simona spunea...

@Sidy, si eu am trecut prin faza de mila.. dar in timp mi-a trecut :) Pupici
@Sara&Miki, abia astept sa vad ce retete delicioase cu iepure imi aduceti! Pupici
@Bucate apetisante, mult timp mi-am dorit sa incerc carnita de iepure, iar cand ne-am mutat la tara am tinut neaparat sa cresc iepuri :) Pupici
@Teo, de Paste avem mieluti :) Pupici
@Haplea, multumesc!
@Cristina, te astept!! Pup

Anonim spunea...

Extraordinar ,o explozie de forme si culori apetisante care provoaca o ploaie a glandelor salivare,arata fff bine,cand eram copil in un an n-am mai gasit miel,dar aveam iepuri,va spun ca a fost pastele cu cea mai gustoasa friptura din viata mea,deci va recomand cu incredere probata friturica de miel,multumesc ptr reteta.!!!

Simona spunea...

@Anonim, multumesc ptr aprecieri. Din pacate in momentul de fata nu mai avem iepuri.. dar imi doresc sa mai cresc. Multi ani n-am mai mancat, iar anul asta am redescoperit gustul iepurilor din copilaria mea, cand bunicii mei aveau iepuri. Cu drag