RSS

miercuri, 5 martie 2014

Melci cu nuca si cacao

Aveti pofta de ceva pufos, delicios si parfumat?? Va recomand acesti melcisiori!
Sursa de inspiratie: Laura Adamache


Ingrediente:
500 g faina + 50g
250 ml lapte
1 ou
100 g zahar
10 g drojdie uscata
100 g unt moale
esenta vanilie
sare
Umplutura:
100 g unt moale
100 g nuca macinata
2 linguri cacao
2 linguri zahar
Uns:
1 galbenus
2 linguri lapte


Mai intai am pregatit aluatul: am amestecat oul cu laptele caldut, zaharul si esenta de vanilie. 
Separat am amestecat faina cernuta cu drojdia. Peste faina am pus compozitia de lapte si am amestecat la inceput cu o lingura. Am adaugat untul moale si am amestecat. Am framantat cu mana aluatul, pana a devenit elastic. La mine a mai fost nevoie de cca 50 g faina, deci ar fi bine s-o aveti la indemana. 
Aluatul l-am acoperit cu o folie alimentara si l-am lasat la dospit intr-un loc ferit de curenti, pentru cca 1-1,30 ora.
Cand aluatul a crescut, l-am pus pe masa infainata l-am impartit in doua, intinzand fiecare foaie de cca 0,7-0,8 cm grosime. Foaia am uns-o cu untul moale, peste care am presarat cacaoa, zaharul, iar la final nuca macinata. 
Am rulat foaia pe lungime si am taiat oblic bucati potrivit de mari. Fiecare bucata am presat-o cu coada unei linguri, dandu-i forma de floare. 
Am pus briosele intr-o tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei. Am lasat la crescut cca 30 minute, apoi le-am uns cu galbenusul de ou amestecat cu laptele.
Tava am dat-o la cuptorul preincalzit pentru cca 20 minute, sau pana s-au rumenit frumos.
Parfumate, pufoase si delicioase!!

8 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

Pufos, delicios si aromat ??? Cum sa nu vreau....
Uite merg sa-mi aduc o cana cu lapte caldut.
Exceptionale sunt !
Iti doresc o primavara ca-n basme, in suflet !
Te tzuc...

Maya spunea...

Mmm, ce bine arata!

Cristina spunea...

Tare frumusei sunt!

Cristina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Corneliu Stefan spunea...

"Buna seara,

Am inclus blogul Dvs in pagina de parteneri a site-ului Retete-Mancare.com (http://www.retete-mancare.com/parteneri), v-as fi recunoscator daca ati putea mentiona in pagina Dvs de blogroll site-ul www.retete-mancare.com, cu ancora ""Retete cu tot ce vrei
"" .

Va multumesc si va doresc mult succes !"

Simona spunea...

@Sidonia, lapticul il dau eu, tu mai bine adu` un borcanel de miere! :) Pupici
@Maya, multumesc! Pup
@Cristina, mercic! Pupici
@Corneliu, multumesc. Am facut si eu adaugarea!

Mihaela Mihalache spunea...

ce ar merge cateva langa cafeluta mea ;)

Timea spunea...

Ce mult imi plac!!!! As lua vreo 2 petru dimineata :) . Te pup