RSS

luni, 28 mai 2012

Omleta cu spanac si branza

Intr-una din serile trecute vorbeam pe skype cu sora mea, despre maimuta de nepoata-mea... despre viitorul bebe (este insarcinata in 5 luni - maine vom afla sexul)... si binenteles despre retete! Si am rugat-o sa-mi dea o reteta cu spanac (ca doar nu vroiam sa lipsesc si luna asta de la provocarea "Dulce Romanie")... si a inceput o discutie de vre-o 3 ore.. in care eu alegeam reteta, iar ea mi-o traducea, ca doar na... eu stiu italiana cat sa nu ma ratacesc (si culmea s-a si confirmat asta!). Am scris repede o parte din retete, urmand sa ma hotarasc. N-a durat mult hotararea, ptr ca a doua zi am venit chitita pe omleta asta, dar ptr ca-mi lipseau o parte din ingrediente, am improvizat, iar ce a iesit... merita repetat!!!
Asadar cu reteta asta voi participa la Provocarea lunii Mai - "Dulce Romanie", organizata luna asta de Andreea Elena  - Toata ziua in bucatarie
UPDATE: Voi fi matusica de fetita, asa cum si-au dorit maimuta si sora`mea :) Saracu` cumnat... :))))

Ingrediente:
1 ceapa medie (1 praz)
70 g emmentaler
300 g spanac congelat (400 g)
300 g branza de vaci (ricotta)
8 oua fazan (5 oua gaina)
3 linguri pesmet
3 catei usturoi
unt
ulei de masline
sare
piper

Ceapa am tocat-o marunt si am pus-o la calit in uleiul de masline. Am adaugat spanacul (eu am avut congelat, dar merge foarte bine crud si oparit) si putina apa si am lasat cca 15-20 minute. Am pus putina sare, iar spre final si cateii de usturoi taiati pe jumatate (in varianta originala nu erau inclusi, dar m-am gandit sa schimb putin gustul spanacului). 
Ouale le-am amestecat bine, adaugand sare si piper. Am adaugat branza de vaci nesarata (in varianta originala era 250 g ricotta) si emmentalerul (se mai putea adauga si 3 linguri de parmezan) si am amestecat bine. 
Peste amestecul de oua am adaugat spanacul calit si lasat la scurs bine.
Am uns cu unt un vas de yena, pe care l-am tapetat apoi cu pesmet. 
Am adaugat in vas amestecul de oua si spanac si am dat la cuptor pentru 40 minute la 180 grade C (compozitia se va dezlipi de pe peretii vasului).
Este foarte bun la cina, asa cum a fost cazul nostru, dar si a doua zi la micul dejun!
Pofta buna va doresc!

14 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Arata foarte bine.
Te pup cu drag!

TeoBucatar spunea...

O frumusete de omleta!Imi place spanacul!

Danutza spunea...

Wow, cat de bine arata! Si e si sanatoasa cu spanacel:) Pupici!

Simona spunea...

@Mihaela, si-i si foarte buna!! Pup cu drag!
@Teo, nu m-as fi gandit ca-i asa buna omleta cu spanac.. Cum am spus, trebuie repetata!! Pupici
@Danutza, buna si sanatoasa! Pupici

Paradis spunea...

Si eu vreau o felie de omleta!Arata bine!

Alice Kitchenette spunea...

Sa-ti traiasca nepotica iar cel/cea ce vine sa fie sanatoas(a) si voinic(a). Imi place reteta tare bine arata. Succes la concurs!

Ramona Alina spunea...

Mi-am strâns o groazã de spanac de la lucru, ne place mult spanacul:)
Îmi place ce ai pregãtit, e yummy!

Unknown spunea...

multumesc de reteta! e perfecta pt provocare:) te pup

Simona spunea...

@Paradis, din pacate nu a mai ramas.. Dar mai fac una! Pup
@Alice, multumesc frumos! Am aflat, o sa mai avem tot o fetita! :) Ma bucur ca iti place reteta.. este tare buna omletica asta! Pupici
@Ramona Alina, si eu am cules de la tara niste spanac... dar l-am facut ciobita :) Pupici
@Andreea Elena, ma bucur ca iti place!!! Am vrut ceva ... mai altfel, dar in acelasi timp si usor de pregatit! Pup cu drag

Antonina spunea...

Am vazut ca spanacul a fost vedeta luna asta, dar din pacate l-am ratat! Imi place si mie tare.. pastreaza o portioara si pentru mine ;) Pupici

Cristina spunea...

O alegere f buna!

Simona spunea...

@Antonina, si eu am ajuns pe ultima suta de metri.. Dar iti ofer cu drag o portie! Pupici
@Cristina, multumesc!! Pup

Unknown spunea...

Foarte bun, sunt fan spanac! Imi place omleta ta, super gustoasa. Te astept si la mine pe blog ;) Pupici

Simona spunea...

@Poliana, ma bucur ca iti place omletica mea! Iti multumesc de vizita, imediat vin si eu la tine!
Pupici