RSS

marți, 4 septembrie 2012

Savarina

Daca se anunta musafiri si nu aveti mai mult de 1 ora la dispozitie, plus ca frigiderul sau camara nu va inspira in nici un fel, atunci savarina aceasta este salvarea!!! Usor de pregatit, foarte economica - ingredientele acestea nu cred ca lipsesc cuiva din camara, si foarteee buna!

Ingrediente:

5 oua
5 linguri zahar
5 linguri pesmet
1 lingura rasa faina
1 esenta de vanilie
150 gr zahar
150 ml apa
1 esenta de rom
cca 100 ml frisca


Am frecat galbenusurile cu zaharul pana cand crema s-a albit, apoi am adaugatin ploaie faina cernuta si pesmetul, cernut si el, iar la urma esenta de vanilie.Albusurile le-am batut spuna, apoi le-am incorporat amestecului de galbenusuri, amestecand usor cu o spatula de jos in sus.
Am uns 12 forme de briose cu putin unt topit si am umplut locasurile cu aluatul format. Am dat la cuptorul preincalzit la 200 grade, pentru 10 minute, apoi am mai lasat cca 10 minute la 170 grade.
Cat savarinele stateau la cuptor, am pregatit siroul din zahar, apa si esenta de rom.
Savarinele le-am scos din forme si le-am lasat sa se racoreasca putin, apoi le-am stropit cu tot siropul rezultat. 
Am pregatit frisca, am taiat capacele la savarina si am umplut formele cu frisca. Se poate decora dupa preferinta... pe mine nu m-a dus capul si le-am lasat simple!
 Cate o savarina pentru fiecare!

16 comentarii:

Licuta Marin spunea...

Mmm, delicioase!Nu am mai mancat de mult!Pupici!

Micky Apostu spunea...

Mi s-a facut o pofta acum la ceas de seara! Felicitari!

Alex spunea...

Ce bunatati !!! super ...

Simona spunea...

@Licuta, si ptr mine a fost o revedere dupa multi ani!! Pupici
@Micky, merge la schimb cu bunatatea aia cu struguri :) Multumesc de vizita! Pupici
@Alex, multumesc! Pup cu drag

Unknown spunea...

Simo draga, arata super bine! Si economica, si buna...si aspectuoasa, bravo! Pupicei

Maria spunea...

Imi place cum ti-au iesit:)! Negresit am sa incerc reteta, pentru ca barbatilor mei tare le plac savarinele! Pupici

Simona spunea...

@Poliana, ma bucur tare mult ca iti place prajiturica mea! Pup cu drag
@Maria, ti-o recomand cu drag!! Pupici

catkitchen spunea...

Recunosc ca soacra mea face cele mai bune savarine !! ;)

Haplea spunea...

Da...buna idee cu aceste minunate savarine!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Nici nu mai tin minte de cand nu le-am prestat,trebuie sa ma apuc de treaba.Arata asa de bine,acum as servi una.
Pupici!

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Ce bunatate! Imi plac la nebunie savarinele!

Simona spunea...

@Adina, mereu avem de invatat de la mama si soacra :) Pup
@Haplea, rapide si delicioase!
@Mihaela, cum eu nu te pot servi decat cu o portie virtuala, zic sa te apuci de treaba daca vrei sa-ti potolesti pofta! :) Pupici
@Lavi, ma bucur ca-s pe gustul tau! Pup

Cristina spunea...

Desi imi plac nu am mancat de foarte mult timp, asa ca acum imi este pofta...

Buburuza Bubu spunea...

Este ceva timp de cand nu am mai mancat Savarine!!!Reteta Salvata!Hugs

Adnia spunea...

si eu care ma dadeam de ceasul mortii ca n-am forme de savarina!

Simona spunea...

@Cristina, la cate bunatati faci tu.. o savarina este joaca de copil! :) Pup
@Buburuza, astept sa-mi spui cum ti-a placut! Pup cu drag
@Adnia, improvizam!! :) Important este ca prajitura sa fie buna! pup