RSS

joi, 27 septembrie 2012

Ketchup picant

Anul asta am intrat si eu in randul gospodinelor si am inceput sa fac cate ceva pentru camara. Nu va ganditi ca m-am apucat eu conserve d-alea obisnuite... Eiii nuuu, eu am dat-o in chestii mai speciale.. Si cum am poftit rau de tot la ketchup-ul facut de Cristina aka DivaInBucatarie, a trebuit musai sa-mi fac timp sa-l fac si eu! Si culmea in doua ture!! :)


Ingrediente:
2 kg rosii copate
0,5 kg ardei capia
150 g mar
250 g ceapa alba
100 g telina
2 catei usturoi
2 linguri sare
1 lingurita piper
½ lingurita cimbru
½ lingurita oregano
1 baton scortisoara
100 g zahar (optional)
30 ml otet
2 ardei iuti
1 lingura fulgi ardei iute
10 frunze busuioc
1 aspirina

Asta este varianta la prima tura, respectand reteta originala:
Am  spalat bine toate legumele si marul. Rosiile le-am taiat in patru, eliminand cotorul, apoi am taiat in bucati. Ardeii i-am taiat pe jumatate, eliminand cotorul si semintele, apoi i-am taiat fasii de cca 1 cm. Ceapa si telina, curatate, le-am taiat marunt. 
Marul l-am curatat de coaja si l-am taiat si pe el marunt. Cateii de usturoi i-am curatat si cu lama unui cutit i-am strivit. 
Am pus toate intr-o cratita care nu lipeste, pe foc potrivit. Am lasat sa fiarba cca 45 minute, pana ce si telina era fiarta. Am oprit focul si am lasat cateva minute sa se mai racoreasca, apoi am pasat cu blanderul. Apoi am dat compozitia printr-o sita, pentru ca pasta sa fie cat mai fina.
Am pus din nou pe foc sosul, adaugand zaharul, oretul, ardeii iuti taiati feliute si fulgii de ardei, si am lasat sa fiarba 30 minute. Cine doreste poate strecura din nou sosul de semintele ardeilor, eu n-am facut-o.. imi place sa simt semintele.
Am adaugat condimentele: sare, piper, cimbru, oregano, batonul de scortisoara si am lasat sa fiarba cca 1 ora. 
Am adaugat frunzele de busuioc si am mai lasat sa fiarba cca 30 minute. Cand compozitia a capatat o consistenta groasa, inseamna ca este gata. Cu cateva minute inainte sa opresc focul, am pus si aspirina pisata marunt. Inainte de a opri focul am sos din sos batonul de scortisoara si o parte din frunzele de busuioc (n-am reusit pe toata si m-am gandit ca nu-i bai daca raman acolo).
Intre timp am sterilizat borcanele in cuptor.  Am pus compozitia fierbinte in borcanele calde, am pus mai intai o folie, apoi capacul si le-am invelit intr-o patura pana a doua zi.
Mie mi-au iesit 2 borcane de 500 g si inca un castronel.
Sosul a iesit putin cam dulce.. probabil rosiile si ardeii au fost cam dulci, iar eu n-am mai gustat. De aceea ar fi bine sa nu puneti toata cantitatea de zahar odata. In rest, a foat perfect!!! Fin, dulce-picant!! Deja il am in plan pentru niste aripioare picante :))
In tura a doua, am dublat cantitatile, am renuntat la zahar si am marit putin cantitatea de fulgi de ardei iute, iar deasupra fiecarui borcan am pus putin ulei. A iesit potrivit de dulce si foarte picant!!!
Vi-l recomand cu mare drag!!

16 comentarii:

maria mihalache spunea...

Si eu am facut ketchap picant si a iesit o minunatie.
Seara frumoasa!

Ramona Alina spunea...

E pe gustul meu, love it :)

Unknown spunea...

Eu inca n-am intrat in randul gospodinelor :(( Anul viitor poate. Pana atunci iau un borcanel de la tine ;) Pup

Buburuza Bubu spunea...

Felicitari,arata foarte bine!!!Eu nu am facut niciodata dar o sa incerc dupa reteta ta!Hugs

Cristina spunea...

Simona, ma bucur ca ai incercat reteta, este excelenta! Fiecare poate adapta gustului propriu, la mine zaharul a fost pe masura rosiilor si ardeiilor, nici prea dulci nici prea acre.

Simona spunea...

@Maria, ai dreptate, este delicios!! Pacat ca n-am facut pana acum :) Pupici
@Ramona, ma bucur ca-ti e pe plac! Pup
@Paula, iti ofer un borcanel!! Dar sa stii ca tu esti chiar gospodina la cate bunatati faci.. :)) Pupici
@Buburuza, ti-o recomand cu drag!! Este excelenta! Pupici
@Cristina, sar`mana de reteta!! Eu am avut legume de gradina, si probabil d-aia au fost mai dulci.. Dar nu-i problema.. uite asa am facut eu doua tipuri de ketchup :)) Pupici dulci

Simona spunea...

@Maria, ai dreptate, este delicios!! Pacat ca n-am facut pana acum :) Pupici
@Ramona, ma bucur ca-ti e pe plac! Pup
@Paula, iti ofer un borcanel!! Dar sa stii ca tu esti chiar gospodina la cate bunatati faci.. :)) Pupici
@Buburuza, ti-o recomand cu drag!! Este excelenta! Pupici
@Cristina, sar`mana de reteta!! Eu am avut legume de gradina, si probabil d-aia au fost mai dulci.. Dar nu-i problema.. uite asa am facut eu doua tipuri de ketchup :)) Pupici dulci

Laura Nechita spunea...

Simo, arata bestial, iar faptul ca ai mentionat de aripioare...deja imi imaginez ce nebunie faci. Daca ai sti cat de mult mi-ai facut pofta :)) te pup cu ult drag!

Adnia spunea...

uite, asa ceva inca n-am apucat sa fac, dar tare imi doresc! insa tare mi-e ca trece si toamna aceasta, iar eu tot n-am timp, iar in masina, intre drumuri, cu siguranta ketchup-ul nu se poate face...

catkitchen spunea...

Ce ma bucur ca te-ai apucat si tu de asa ceva ;) , eu mor de drag sa-mi umplu camara cu de toate !!! ;)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Asta-i pe placul sotului meu.Pupici!

Folii auto spunea...

Anul asta am facut suc de rosii sa ma acomodez :)) ketchup inca nu am incercat, poate anul viitor :). Acum am mai facut niste rosii cu ardei si verdeata pentru ciorbe :), dar e bine ca stiu unde gasesc retete incercate si gustate :))

Haplea spunea...

Clar nu are termen de comparatie cu cel din comert!Delicios!

Simona spunea...

@Laurici, multumesc frumos! :) Te astept la niste aripioare dulci-picante :) Pup cu drag
@Adnia, stiu cum este.. si eu mi-am dorit sa fac mai multe, dar timpul asta bata-l vina.. :) Pupici
@Adina, stai sa vezi ce urmeaza ;) vei avea o surpriza placuta, zic eu! Pupici
@Mihaela, stiu ca eu si sotul tau avem acelasi gusturi! :) Pup
@Folii auto, eu n-am facut suc de rosii :) ma aprovizionez de la mame (sa ne traiasca!!)!
@Haplea, binenteles!!! Este mult mai bun si mai sarac in E-uri :))

Adela Zilahi spunea...

Bun , tare bun!! am facut si eu dar nu varianta picanta!! Pupici!

Simona spunea...

@Adela, sper sa apuc sa fac si varianta dulce.. Timpul asta ma omoara.. :) Pup