RSS

sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Sarmale in foi de varza acra in vas roman

Pentru ca imi era o pofta teribila de sarmale, sambata am gasit un motiv oarecare si l`am "carat" pe al meu la  supermarket...  Am gasit acolo o varza murata vidata (prima oara cand am folosit, si este foarte buna) si niste carne tocata de vita si porc. Si dupa o sambata noaptea cam alba, dupa 4 ore jumatate de somn, duminica m`am trezit si m`am apucat de sarmale. Iar cand iubitul meu a facut ochisori... sarmalele erau deja la cuptor! Au iesit foarte bune!

1/2 buc.varza acra
1/2 varza cruda
0,6 kg carne tocata amestec
1 ceasca orez
1 ceapa mica
bucati de slanina
suc de rosii
marar
condimente ptr sarmale
cimbru
sare
piper
piper boabe


Pentru inceput am pregatit vasul roman: am umplut si capacul si vasul cu apa rece, pe care le`am lasat cca 1 ora.
Am pregatit compozitia: carnea tocata am amestecat`o cu ceapa tocata marunt, orezul, cimbrul, sarea, piperul si condimentele ptr sarmale. Am pus si un pic de apa, pentru a se lega compozitia. Am lasat cumpozitia sa se odihneasca. Intre timp am pregatit varza: am spalat`o, si am ales frunzele ptr sarmale.

Am ruleaza sarmalele.
Apa din vas am aruncat`o, am pus ulei si ramurelele de marar, apoi un rand de varza tocata si bucatile de slanina si piperul boabe. Am pus apoi un rand de sarmale, apoi iar varza. Deasupra am pus sucul de rosii si  1/2 cana de apa. 
Am pus capacul si am dat la cuptor, la foc potrivit. Dupa 1 ora am marit un pic focul si am mai lasat inca 1 ora, apoi am luat capacul si am mai lasat 15-20 min.
Sunt excelente cu mamaliga, smantana si ardei iute (din pacate n`am avut ardei).
Pofta buna!

 

0 comentarii: