RSS

marți, 11 aprilie 2023

Miel cu sos de marar



Ingrediente:
jumatate pulpa de miel (2 bucati taiate rondele)
sare
cimbru
boia dulce
1 ceapa rosie
1 morcov mic
½ ardei capia (congelat)
3 catei usturoi
½ conserva rosii in bulion
boia iute
1 legatura mare marar
½ legatura patrunjel
orez cu bob lung


Carnea de miel am condimentat-o cu sare, cimbru si boia dulce, si am lasat-o cateva ore la rece.
Am pus un vas de ceramica in cuptor (la 2000C) pentru a se infierbanta.
Intr-o tigaie am calit ceapa tocata marunt, iar cand s-a inmuiat am adaugat morcovul ras, apoi ardeiul (eu am avut congelat). 
Am lasat pana s-au inmuiat toate legumele, apoi le-am pus in vasul de ceramica impreuna cu carnea si 2 cani de apa fierbinte. Am lasat vasul in cuptor cca 1 ora, apoi am scos cam 2/3 din zeama formata, pe care am pus-o de-o parte. Peste carne am pus cateii de usturoi taiati felii, rosiile cu suc cu tot si 1 lingurita de boia iute, si am mai lasat vasul vre-o 30 de minute.
Verdeata am tocat-o marunt si am pus-o peste carne,
lasand inca vre-o 10-15 minute sa se intrepatrunda aromele, apoi am oprit focul.
Din zeama oprita si 120 g de orez cu bob lung am facut un orez delicios. Daca zeama nu este suficienta se mai completeaza cu apa.
Noi am servit orezul si carnita cu sos, alaturi de catraveti bulgaresti.
Pofta buna va doresc!

0 comentarii: