RSS

luni, 12 septembrie 2011

Dieta South Beach!

Saptamana trecuta am primit invitatie din partea Cristinei Fulea de a participa la publicarea unui articol pe site`ul http://www.divahair.ro/. Divahair.ro este un site foarte dragut, pe care il urmaresc de ceva timp, si unde veti gasi foarte multe informatii.
Dar sa revenim... Ideea de a participa m`a incantat, ptr ca articolul va fi despre diete si rezultatele acestora... Recunosc ca sunt o enciclopedie in diete si cure! Ca foarte multe femei, de cand ma stiu am probleme cu greutatea... Poate si faptul ca am facut sport de performanta - handbal, la care am renuntat in urma unei accidentari, a accentuat problemele de greutate. Cert este ca din adolescenta si pana acum am incercat tot ce a aparut in materie de slabit: pastile (o mare porcarie!), ceaiuri (rezolvare de moment, cu efecte adverse), sport (FOARTE BUN, dar excesul mareste masa musculara!), infometare (nerecomandat, cand incepi sa mananci pui dublu!)... prafuri... etc.. Nu cred ca exista ceva sa nu fi incercat, desi variatia de greutate nu a fost niciodata mai mult de 5-7 kg!
In aceasta primavara.. greutatea mea o luase razna rau! Niciodata nu avusesem atatea kg! 81 kg la 1.75 m !! Mi`am zis: GATA, trebuie sa fac ceva! Si... search Google... De data asta doream mai mult decat o simpla cura... Ptr ca nu aveam timp de sala sau de alergat, imi trebuia mai mult de o cura... Si am gasit: SOUTH BEACH! Exista si o carte, pe care din pacate n`am avut rabdare s`o citesc...
Pe 14 februarie am inceput dieta.. Recunosc ca ambitia a fost atat de mare incat nu mi s`a parut deloc greu.. nici macar primele zile si mai ales ziua 3, despre care se spune ca e critica! Cand am inceput sa citesc despre dieta, nu ma gandeam ca va fi asa usor - si aici fac comparatie cu alte diete... Poate la prima vedere pare un pic cam drastic, dar nu e deloc. Se mananca bine, des - 5 mese pe zi : 3 mese principale si 2 gustari (ultima masa o luam la ora 17.30 cel tarziu), descoperi combinatii la care nu te`ai fi gandit... si practic inveti sa mananci sanatos!
Pe langa dieta am baut foarte multa apa plata (2-4 litri / zi), am facut si cateva exercitii (abdomene, genoflexiuni, fandari, etc).. cca 15 min / zi si mi`am hidratat de 2 ori / zi corpul cu creme de corp.


Deci... pe 14 februarie aveam 81 kg, iar pe 11 mai ajunsesem la 71,6 kg!

Spre rusinea mea recunosc ca acum nu mai respect intru` totul dieta, iar greutatea mea in ultimele 3 luni se incadreaza intre 72-73 kg! Nu`i cat mi`as dori, dar.. vara imi e greu sa tin diete... :)

Acum sa va spun despre dieta...
Dieta South Beach consta in 3 etape:
Etapa 1 - care dureaza 2 saptamani (este destinata "curatarii" organismului), si care este cea mai drastica perioada, eliminand complet fructele, zaharul, fainoasele, orezul, porumbul, cartoful, morcovul
Etapa 2 - se tine pana la maxim 2 luni, se slabeste mai lent, dar se vor adauga treptat o parte din alimentele interzise
Etapa 3 - deja este un mod de viata; se poate consuma toate alimentele, doar cele "interzise" vor fi consumate cu moderatie
Ptr a fi mai usor am selectat doar alimentele care sunt permise in cele 2 faze.
LISTA ALIMENTELOR PERMISE PENTRU FAZA 1
Carne vita (pulpa, muschi,muschiulet, spata), carne vitel (cotlet, antricot, pulpa), carne pasare (piept de curcan si de pui, sunca de curcan), orice tip de peste si preparate de peste (nu rechin si ton alb); ton in apa sau alt tip de peste la conserva, carne porc (sunca/jambon fiert, bacon fara gasime, muschi, muschiulet), carne miel (indeparteza orice urma vizibila de grasime : cotlet, spate),  mezeluri (slab sau fara grasimi: sunca/jambon fiert ,sunca afumata, piept de curcan)
Produse din soia (Sunca de soia, Cremvusti de soia, Tofu toate varietatile -1/2 cana pe zi)
Boabe / legume (Incepe cu 1/3 - 1/2 cana) : Linte, Naut, Fasole, Soia, Mazare uscata, s.a.
Legume : (Se pot folosi proaspete,congelate sau la conserva fara zahar adaogat): Toate legumele mai putin morcovul, sfecla, napul, cartof
Grasimi / uleiuri: Ulei de canola, Ulei de masline, Floarea soarelui, Porumb , Susan, Soia , s.a.
Alte grasimi premise: Avocado /1/3 intreg/ 1 lingura ulei; Maioneza – obisnuita -1 lingura; Maioneza light - 2 linguri; Masline (verzi sau negre) 15 masline echivaleaza cat ½ lingura ulei
Branzeturi: Cauta varietati care sa aiba mai putin de 21% grasime: Branza de vaci, 1-2 % sau fara grasimi, Feta, Parmezan, Ricotta, Cheddar
Lapte / lactate (2 cani permise zilnic, inclusiv iaurt): Lapte slab (fara grasimi sau 1%), Iaurt fara grasimi, Lapte de soia cu vanilie, poate contine sucralose cam 14% grasimi
Oua: Folosirea oualor intregi nu este limitata, doar daca este altfel indicat de medic. Folositi albus de ou si inlocuitor de ou daca vreti.
Condimente: Orice condimente care nu contin zahar: Supa de zarzavaturi (broth), Extracte de vanilie, migdale ,si altele; Suc de lamaie, Piper de orice fel, Hrean, Sos de soia -1/2 lingura, Tamari, Sos Worcestershire – 1 lingura, Smantana light (procent redus de grasimi) -2 linguri
Seminte: Limita o portie pe zi. Se recomanda prajite:  Migdale -15 buc, Edamame (soia) prajite ¼ cutie, Alune de padure -25 buc, Nuci -15 jumatati, Seminte de susan -3 linguri, Seminte de dovleac -3 linguri, Seminte de floarea soarelui -3 linguri, Fistic -30 buc, Nuci pecan- 15 buc, Nuci caju -15 buc
Dulciuri:  (Limita 75-100 calorii pe zi): Bomboane, fara zahar; Cacao; Gelatina fara zahar; Guma de mestecat fara zahar; Jeleuri fara zahar; Siropuri fara zahar
Inlocuitori de zahar: Acesulfame K, Fructoza ( trebuie socotita in categoria dulciuri admise, cu limita calorica de 75 ), Fructoza Nutrsweet (Equal) aspartam, Zaharina , Sucralose (Splenda)
Bauturi: Cafea decofeinizata sau ceai, Bauturi dietetice,decofeinizate, fara zahar, Ceaiuri de plane (musetel,etc), Lapte (1% sau degresat) si lapte de soia (cu grasimi putine), Suc de legume, Suc de rosii

LISTA ALIMENTELOR PERMISE IN FAZA 2
Poti manca toate alimentele permise in faza 1 ca si cele de mai jos:
Fructe (incepe cu o portie pe zi, apoi treptat mareste la 3 portii pe zi): Mere – 1 mic sau 5 felii uscate; Caise -4 proaspete sau 7 uscate; Banana – medie (110 gr); Capsuni,ameura,mure …3/4 cana; Cirese -12;  Grepfrut ½; Kivi -1; Mango ½ (110 gr); Portocale – 1 medie; Struguri -15 boabe; Pere -1 medie; Prune -2 buc; Piersici – 1 medie; Pepene garben ¼ sau 1 cana taiat in cubulete
Legume: Morcovi ½ cana
Lapte / lactate: (2-3 cani premise zilnic, inclusiv iaurt)
Carbohidrati (incepe cu o portie zilnic, si treptat mareste la 3 sau 4 portii pe zi): Paine integrala, Cereale integrale, Paste (de preferat din faina integrala; sau din soia ) ½ cana gatite, Floricele (3 cani, facute), Fidea de orez, Orez – ½ cana facut (basmati, integral,salbatic)
Ocazional: Ciocolata (cu cumpatare) – amaruie, semidulce
Dulciuri: Budinca,fara grasimi si fara zahar (1portie pe zi)
Bauturi: Vin (1-2 pahare = 110 gr zilnic cu sau dupa mese); Bere light la ocazii (340 gr)

In a treia faza sunt reintroduse toate alimentele, avand grija de a se evita carbohidratii cu index glicemic mare si consumul prea mare de alimente.

Din punctul meu de vedere este poate singura dieta care a dat cu adevarat rezultat!
Spor tuturor la slabit!

16 comentarii:

Fancy Cake spunea...

Am incercat si eu aceasta dieta. Din pacate nu m-am tinut de ea. Dar articolul tau este motivant. Poate ma pun pe treaba...)))

Simona spunea...

Buna Fancy Cake! La mine a dat rezultat si chiar destul de repede si foarte vizibil. Eu iti doresc ambitie multa sa te apuci de dieta! Pupici si multumesc de vizita!

catkitchen spunea...

nu am tinut niciodata nici o dieta , insa apreciez ambitia celor care fac asta , bravooooo!!!!!

Simona spunea...

Mercic Magdutza! Pup yu`

Anonim spunea...

La mine nu a functionat nimic ...nu stiu daca mai merita sa o incep si pe asta sau nu...???
Pare usor de tinut...dar....:(

Simona spunea...

Anonim, totul tine de ambitie.. Asa cum am spus, si eu am incercat absolut TOT! Si aici includ pastile si alte nenorociri, care mi`au facut foarte mult rau. Si eu am fost un pic sceptica la inceput.. dar acum consider ca daca ai o alimentatie cat de cat corecta (sa fim seriosi nu ai cum sa nu gresesti din cand in cand) si daca faci si un pic de miscare.. nu ai cum sa nu slabesti! Si inca ceva: incearca sa`ti calculezi caloriile (slabute.ro) te va ajuta foarte tare. Te pup si`ti doresc mult noroc! Mercic de vizita.

Monica Cocian spunea...

am terminat cu sarbatorile, asa ca incep dieta.Am in fata un ou fiert si o bucata de telemea.Sun destul de entuziasmata si sper sa ma tina.va anunt pe parcurs ...

Cam cat se da jos cu dieta asta?

Simona spunea...

@Monica, iti doresc mult succes!! Numarul de kg date jos tine foarte mult de cat vrei tu sa slabesti si mai ales de metabolism. Eu am slabit 10 kg in cca 3 luni, trisand putin (am avut Pastele la mijloc..):) Important este sa-ti faci tu un stil de viata din aceasta dieta, renuntand partial sau de tot la alimente care stii ca te ingrasa.
Astept sa-mi spui cum a mers dieta, iar daca vrei mai multe informatii, combinatii de alimente.. sau macar un suport moral, da-mi un mail.
Pup cu drag!

Monica Cocian spunea...

hey , nu mai prea stiu ce sa mananc adica dimineata mie foarte greu fara paine in rest nu-mi lipseste am mai mncat ciuprci la gratar mazare fiarta etc..Dar ce mi-ai mai putea recomanda?:)

Simona spunea...

@Monica, ma bucur tare mult ca ai reusit sa te tii de dieta!! Felicitari!!
Pentru dimineata poti pregatii salate din: 1 rosie mica, castravete, ardei, masline, ton in suc propriu, ceapa, branzeturi - eu am folosit branzeturi normale, in cantitati moderate; iaurt degresat; oua fierte. Iti mai poti pregati fritatta din oua cu diverse legume: mazare, dovlecel, vanata, fasole verde.
Pentru gustari, sau momente in care ma apuca foamea intre mese, eu rontaiam divese seminte, in cantitati reduse.
Sper sa-ti fie de folos cele cateva idei pe care ti le-am dat.
O sa mai gasesti retete si sfaturi si pe slabute.ro
Te imbratisez si te astept cu vesti!

Anonim spunea...

Pentru cei care inca nu au curaj sa incerce aceasta dieta va spun ca am tinut tot felul de diete la viata mea...care mai de care mai frustrante...dar asta chiar are rezultate bune si se mananca bine ceea ce te face sa te simti cat de cat bine ,mai ales daca ai si o ocupatie ca sa nu sari tot timpul pe ceva de rontait...eu am plecat de la 72,5kg (42 de ani este varsta mea)si astazi in a 12 -a zi de faza 1 am 68,5...deci ,se poate! nu este nici usor avand in vedere ca eram dependenta de dulciuri ,dar am ajuns sa le vad pe masa si sa nu mananc(mare lucru va zic!).Sper sa ma descurc in continuare pentru ca vreau sa ajung macar la 63kg .Va urez mult succes!

Simona spunea...

@Anonim, ma bucur ca ai avut curaj si ai incercat-o, si mai ales ma bucur ca a dat rezultate atat de bune!! Stii cum este.. fiecare organism raspunde in felul sau :) Bafta multa iti doresc si te mai astept cu vesti!
Pup cu drag

irina spunea...

dieta asta functioneaza! eu am pierdut cam 20 kg in vreo 3 luni! trebuie vointa si timp pt ca acum a trecut fix 1 an de cand am inceput dieta si a fot destul de usor fiind acasa fara servici: dupa circa 5 luni de la start am gasit un loc de munca si am cam incetat sa fac acele minunate retete din cartile dietei (am cam 5 sau 6 carti).am inceput sa mananc aporape ca inainte de dieta si am pus al loc vreo 3 kg. acum incerc sa reincap dieta(nu stiu cum va fi pt ca turele mele de la servici nu imi permit sa gatesc ca inainte). eu incerc!


deci merita incercata dieta eu o recomd tuturor! important e si sa o personalizezi putin!

Simona spunea...

Irina, ma bucur ca dieta asta te-a ajutat sa scapi de kg in plus!! Ai dreptate, dieta trebuie personalizata! :) Daca vrei un sfat, iti recomand sa n-o mai ti din nou ptr ca nu va mai da aceleasi rezultate.. ci doar sa-ti controlezi putin alimetele.. Vei vedea ca da rezultate! Eu asa fac de 3 ani :)
Te imbratisez cu drag si-ti doresc un Paste Fericit!

Ela_Rose spunea...

Buna!Felicitari pt blog si pt kgle pierdute!Am o intrebare:sa presupunem ca ma tin de faza 1 "la sange",nu calc in strachini cu bunatati nepermise si dupa o luna de faza1 (atat vreau sa tin)ma apuc de faza 2 care va fi faza 1 plus fructe(cate sunt permise)dimineata,fara paine ,paste,cartofi.Vreau sa uit de carbohidrati rai pt totdeauna.Chiar e posibil sa mai slabesc?Am auzit persoane ca dupa ce introduc fructele se ingrasa!?

Simona spunea...

Ela, iti multumesc de vizita si de aprecieri! Referitor la dieta, faza 1 nu trebuie tinuta decat 2 saptamani, iar faza doi maxim 2 luni. Deci poti tine faza 1 - 2 sapt, iar la faza 2 ti cat vrei tu cu alimentele pe care le doresti, dar nu altele decat in lista. Eu azi, dupa 3 ani am kg pe care le aveam dupa ce am terminat dieta.. desi mananc absolut normal.. cateodata chiar mancaruri foarte calorioase.. dar recunosc, sunt mare prietena cu cantarul si daca se misca acul in sus imediat i-au masuri :)
Iti doresc succes si.. nu te lua dupa lume.. fa asa cum te simti tu bine!! Creaza-ti un stil de viata, nu face din dieta ceva drastic, care sa-ti creeze probleme dupa.
Te imbratisez cu drag!