RSS

luni, 4 mai 2015

Budinca de cozonac


De foarte mult timp vroiam sa incerc budinca asta.. si mereu uitam.. Dar de data asta prietena mea Cris Pana mi-a trantit niste poze.. de m-a omorat definitiv, si n-am mai putut rezista!
Si cum fac destul de des cozonac, iar in general cam jumatate din cantitate o ofer prietenilor sau vecinilor pentru ca stiu ca la noi nu se mai consuma daca nu este cald. De data asta am oprit acea jumatate cu gandul la budinca. Si n-am avut decat un singur regret: ca n-am facut-o mai demult.. ca tare buna a fost!!


Ingrediente:
o jumatate cozonac maricel
5 oua
300 ml frisca dulce
500 ml lapte dulce
150 g zahar
1 esenta vanilie
sare
stafide
agrise
ciocolata


Cozonacul l-am taiat felii, apoi am eliminat marginile si am taiat bucati de cca 2-4 cm pe care le-am pus intr-un vas de ceramica. Peste bucatile de cozonac am adaugat stafide si agrise.
Laptele, frisca, zaharul si un praf de sare le-am pus intr-un vas, la foc mic, amestecand mereu pana zaharul s-a topit iar amestecul s-a incalzit foarte putin. Am oprit focul si am pus esenta de vanilie.
Ouale le-am amestecat cu un tel, apoi am adaugat amestecul de lapte, omogenizand totul.
Peste bucatile de cozonac am pus lichidul si am lasat putin sa se absoarba. 
Cu o lingura am apasta usor peste toate bucatile de cozonac, apoi am pus bucati de ciocolata si am dat vasul la cuptorul preincalzit la 1700C pentru 45 de minute.
Cand a fost gata am scos vasul de cuptor si am lasat budinca sa se raceasca.
Absolut delicios a fost!

7 comentarii:

Diaconta spunea...

Foarte buna.
Si eu am facut asa ceva cu cozonacul ramas,era pacat de el.

Merișor spunea...

Si eu aveam in plan sa fac, dar n-a mai ramas cozonac :D

Cristina spunea...

Si eu reciclez uneori paine, cozonac, in astfel de budinci. Ne plac mult!

Laura Nechita spunea...

Eu nu am nici cozonac si nici budinca :))) Faci un cozonac,Simo, asa de fain. Nica n-ar mai ramane din el sa fie la mine! :)))Te pupacesc!

TeoBucatar spunea...

Cred ca e delicioasa!

Danutza spunea...

Mmmm, ce bunatate...arata delicios de bine :)

Te pup :*

maria mihalache spunea...

La mine nu ramane niciodata cozonac asa ca vin la tine la o portie de budinca!