RSS

vineri, 21 octombrie 2011

Salata de vinete cu maioneza

Da, eu sunt ca ne-lumea... Cand pe toate blogurile se postau retete cu vinete, eu postam fripturi si cozonaci. Acum cand toata lumea posteaza conserve, eu m`am gasit sa fac salata de vinete! :) Dar am o scuza... imi era pofta!
Binenteles ca toata lumea stie sa faca o salata de vinete.. dar.. m`am gandit ca n`ar trebui totusi sa lipseasca de pe blog.

Ingrediente:
5 vinete copate bine
1 ceapa
1 galbenus fiert + 1 galbenus crud
600 ml ulei
zeama de lamaie
sare dupa gust


Vinetele le`am copt, apoi le`am lasat la scurs pe plansete (am uitat sa fac poza aici). Am pregatit maioneza din galbenusul fiert, galbenusul crud, ulei, un pic de zeama de lamaie si sare. Cat am pregatit maioneza, vinetele s`au mai scurs putin intr`o sita.
Cand vinetele s`au scurs bine, le`am tocat bine-bine pe un fund de lemn si cu un tocator de lemn.
Ceapa am dat`o prin razatoarea mica, apoi am scurs`o intr`o sita mica.
Vinetele le`am frecat cu ulei.
Cand vinetele au inceput sa se deschida la culoare, iar uleiul s`a incorporat bine, am adaugat maioneza si am amestecat bine.
Am adaugat ceapa rasa si stoarsa.

Sa aveti pofta!

7 comentarii:

FLORY spunea...

Oricand e binevenita o salata de vinete,o ador!Pupici!

Cristina spunea...

Yammy! uite chiar asta fac si eu azi! Pup

DiaMar bucataria galbena spunea...

Este buna si vara si toamna si iarna.Iar ai hainute noi.Pupicei!

Simona spunea...

Flori, si eu o ador, si de alfel este sigura varianta in care manac cu placere vinete! Te pup
Cristina, atunci sa avem pofta! :) Pupici
DiaMar, ai dreptate, este buna oricand! Eu mereu am in congelator. Am revenit la o hainuta mai vechie, dar un pic adaptata. Te pup

ghiocel07 spunea...

Ce pofta mi-ai facut.....

Petronela spunea...

Sant de acord cu tine,si mie imi plac vinetele doar in salata sau la gratar marinate...de asta la sarbatoarea vinetei pe blog (septembrie)nu am partecipat cu nimic.Iar cum in supermarketuri nu lipsesc vinetele niciodata imi fac pofta ori de cate ori doresc...Asa ca,traiasca salata de vinete cu maioneza!!!!!!
Pupici si o dumineca frumoasa!

Simona spunea...

Ghiocel, n`am vrut asta! :) Pupici
Petronela, din acelasi motiv n`am participat nici eu la provocare. Cat despre vinete.. eu am la congelator.. stau la apartament si nu`mi place sa fac fum :) O veni si ziua cand ne`om muta la casa.. Te pup