RSS

duminică, 5 iunie 2011

Placinta cu branza mascarpone

 Acum ceva timp am degustat aceasta placinta la o colega... si imediat i`am "furat" reteta. Asteptam o zi mai speciala ptr a o face... si in acest weekend a venit ziua. A avut mare succes, doar un mic inconvenient... eu am folosit doar branza mascarpone si a iesit un pic cam dulce.. In rest o minunatie! Este cea mai buna placinta cu branza pe care am mancat`o! V-o recomand cu mare drag! 
Si mi`am "recuperat" si aparatul foto.. am pus poze cu rezultatul final!
Multumesc Doina ptr reteta - cea mai tare prajitureasa!

Ingrediente:
1 ½ pachet Unirea sau President
5-600 g faina (Dobrogeana, Grania)
1 pachet praf de copt nestins
1 praf sare
2 cesti zahar farin
6oua
1 baton vanilie sau esenta
1,2 kg branza mascarpone si branza dulce (eu am folosit 1 kg de mascarpone)
Se freaca galbenusurile cu praful de sare. Margarina (la temperatura camerei) se amesteca (cu mana) cu galbenusurile. Se adauga 1 ceasca zahar farin si ¼ din cantitatea de faina. Se framanta 10-15 min (sus-jos-dreapta-stanga). Se pune aluatul intr-o folie si se da la frigider 30 min. Se scoate, se adauga faina in praf, se framanta 10-15 min, apoi se da iar la frigider 30 min. Aceasta operatiune se repeta de 3 ori, adaugandu-se si praful de copt. La final aluatul trebuie sa fie semi-moale.
Se bat albusurile spuma cu sare + o ceasca zahar farin. Se pregateste vanilia – batonul se amesteca cu garonne sau coniac. Se mixeaza mascarpone si branza de vaci, separat. Se amesteca branzeturile facute crema, cu albusurile si vanilia.
Se tapeteaza o tava inalta, se pune aluatul cu sucitorul, iar deasupra branza. Se da la cuptor 40 min, la foc potrivit. Cand este aproape gata, se pudreaza cu zahar farin.
Pofta buna!

1 comentarii:

Anonim spunea...

CRED CA ESTE DELICIOASA !!!