RSS

marți, 3 mai 2011

Salata de icre

Poate ca nu este un preparat foarte complicat de facut... dar cred ca toate gospodinele au avut surpriza sa "li se taie" icrele. Sper sa fie de ajutor.. incepatoarelor! Reteta nu este una sofisticata, este o reteta de baza, la care se poate adauga si gris fiert si racit (asta daca vrei sa sporesti cantitatea).
Pana acum ceva timp nu faceam acest fel de salata, tocmai ptr ca am avut surprize. O aveam pe mama caruia ii ies mereu! Dar, pentru ca jumatatea masculina a familiei este mareee fan al salatei de icre, acum o prepar destul de des.


Ingrediente:
3 lingurite icre de crap sarate (aduse din Romania)
cca 300 - 500 ml ulei floarea soarelui
zeama de la 1 lamaie
1 ceapa potrivita
1/2 cana apa minerala

Se mixeaza icrele pentru a se sparge o parte din bobite (secret invatat de la un mare pescar, tatal prietenei mele). Se adauga putina apa minerala si se continua mixarea.

Se adauga in fir subtire ulei... putin cate putin...mixandu`se in continuare...

Se stoarce jumatate de lamaie... apoi se continua cu ulei... mixand... Daca compozitia se "intareste" se adauga cateva picaturi de apa minerala.

Se da prin razatoarea cu gauri mici ceapa...

Se scurge ceapa rasa de zeama pe care o lasa, si se pune peste icre.

Se adauga si restul de zeama de la lamaie, mixandu-se.
Se da la frigider ptr cateva ore. A iesit foarte buna!

 

3 comentarii:

Cristina spunea...

imi place la nebunie! pe mine m-a invatat varul meu sa fac icre!

Antonina Sofia Sociu spunea...

O da!! Astea-s preferatele mele, clar!!!

Simona spunea...

Antonina, si ale noastre! Pupici