RSS

vineri, 2 noiembrie 2018

Paine cu rosii uscate

După o pauză destul de mare, imi fac curaj și încerc să îmi fac si timp ptr "primul meu copil", acest blog.
Pentru astăzi, o pâine absolut delicioasă!

 

Ingrediente:
500 g faina alba
380 ml apa calduta
12 g drojdie proaspata
1 lingurita sare
3 rosii deshidratate


Intr-un vas incapator am cernut faina, apoi am adaugat sarea. Intr-un castron am pus drojdia, pe care am topit-o cu apa calduta. Am adaugat peste faina drojdia cu apa, amestecand cu o lingura de lemn. La final am omogenizat si rosiile deshidratate (scurse de ulei) taiate bucati. Aluatul trebuie sa aiba o consistenta moale si lipicioasa. 
Vasul l-am acopeit cu folie alimentara si un prosop, si am lasat sa creasca pentru 2 ore.
Cu 15 minute inainte sa se termine perioada de dospire, am bagat in cuptor un vas (al meu cu interior ceramic) cu capac si l-am lasat sa se incinga la 2200C.
Cand aluatul si-a triplat volumul, l-am rasturant pe masa infainata si l-am adunat intr-o forma rotunda. Foarte rapid am scos cratita din cuptor, am dat capacul de-o parte si am pus painica. Am acoperit cu capac si am bagat rapid cratita in cuptor, lasand-o acolo pentru 45 minute. 
Dupa aceasta perioada painica a crescut frumos si a facut crapaturi. Am luat capacul si am lasat-o inca 15 minute sa se rumeneasca si deasupra.
Am scos painea din cuptor, am rasturnat-o pe un servet curat, am impaturit-o si am asezat painea in pozitie verticala, astfel paine isi va pastra coaja crocanta.
  Pofta buna va doresc, si va poftesc la masa!!

1 comentarii:

Laura Nechita spunea...

Bine ai revenit, mamico! Spor si la cat mai multe retete! Eventual alaturi de fete! :))) Te pupam!