RSS

luni, 6 februarie 2012

Cozonac trandafiri


Probabil am spus de mai multe ori ca ne plac foarte mult aluaturile dulci... si in mod special cozonacii. Si i-am facut sub multe forme si umpluturi... De data asta am incercat o varianta mai... de oras asa :))) Si daca tot e un cozonac fitos, am zis sa-i si dau o forma mai de sarbatoare asa, si l-am facut floricele! Aspectul ca aspectul, dar sa fi vazut ce aroma.. ce miroase... Mmmm.. 
Reteta asta se incadreaza perfect ptr Provocarea lunii Februarie, a carei gazda este Violeta si al ei blog, pe care nu trebuie sa-l ratati! O reteta cu dragoste si drojdie! :)
Sa trecem la treaba!

Ingrediente:
500 g faina alba tip 650
1 ou
225 ml lapte
3 linguri zahar pudra
1 plic drojdie uscata
1 praf de sare
50 g unt topit ptr aluat
50 g unt topit ptr umplutura si uns tavile
100 g stafide
3 linguri zahar brun
scortisoara
Ptr. sirop:
sucul a 3 mandarine
3 linguri rase zahar pudra
Ptr. uns:
1 ou
2 linguri lapte

Mai intai am pregatit stafidele, punandu-le in apa calda si o sticluta de esenta de rom. Dupa cca 1 ora le-am scos si le-am pus intr-o strecuratoare.
Laptele l-am pus la incalzit, fara insa a fierbe, adaugand si cele 3 linguri de zahar pudra, amestecand pana s-a topit zaharul de tot.
Faina am cernut-o si am amestecat-o cu drojdia uscata. Am adaugat laptele racit aproape de tot si oul intreg, si am amestecat bine cu o lingura de lemn. Am pus si un praf de sare si untul (50g) topit si racit. 
Am inceput sa framant usor cu mana, incorporand tot untul. Framantatul a durat cca 10 min. 
Am pus bila de aluat intr-un vas acoperit cu folie alimentara, si am lasat la dospit intr-un loc caldut 1 ora. 
Cand aluatul si-a triplat volumul...l-am pus pe masa infainata si am intins cu sucitorul o foaie patrata de cca 40 cm. Foaia am uns-o cu restul de unt topit, zaharul brun, am presarat stafidele scurse si scortisoara. Am rulat strans foaia, apoi am taiat in 6 bucati egale.
Am asezat rulourile cate 3 in fiecare tava (unsa cu unt topit si le-am tapetat cu hartie de copt, unsa si aceasta cu unt), am acoperit tavile cu folie alimentara si am mai lasat la crescut 1 ora.
Cand floricelele au crescut frumos... le-am uns cu amestecul facut din un ou si 2 linguri lapte si le-am dat la cuptorul preincalzit, ptr 30 minute, sau pana se rumenesc frumos.
Cat cozonaceii stau la cuptor, am pregatit siropul: am stors sucul de la 3 mandarine si l-am pus intr-un ibric, adaugand si zaharul pudra. Lasam pe foc pana amestecul s-a ingrosat ca un sirop.
Cand cozonaceii sunt gata, i-am scos din cuptor si i-am uns cu siropul pregatit.
Cate un "trandafir" ptr fiecare! 
Pofta buna!!

24 comentarii:

Licuta Marin spunea...

Deliciosi cozonaceii!!!Mi-ai facut pofta!Trebuie sa fac neaparat:))Pup!

Simona spunea...

Sunt o nebunie cu scortisoara! Si la gust si la miros! Pupici

Oana spunea...

Arata minunat si deja imi imaginez si gustul acela de scortisoara~ Yummmyyy!
Te pup!

sara & Miki spunea...

Ce buni trebuie sa fie cu sosul de mandarine deasupra. Pup1

Lia Maria Grozi spunea...

Am ajuns si eu :)dupa miros cred hi,hi. Ce minunati colacei, aromati si insiropati! demni de provacare !
pupici

Corina spunea...

Foarte faini cozonacei ai facut! Ne dai si noua? :) Pupici

FLORY spunea...

Ce frumosi sunt!!!Dar cat de buni trebuie sa fie siropati asa?Pupici!

Cristina spunea...

Super ti-au iesit! Pup

Fancy Cake spunea...

Ce frumosi ti-au iesit! Imi plac!

Haplea spunea...

Tare buni!!!

Simona spunea...

Chiar o nebunie! Pupici dulci

Simona spunea...

Sosul si scortisoara au fost farmecul! Pup

Simona spunea...

Multumesc Lia! Te pup dulce

Simona spunea...

Binenteles ca va dau! :) Pupici

Simona spunea...

Cat m-am lins pe degete... :)) Te pup

Simona spunea...

Multumesc Cristina. Te pup

Simona spunea...

Multumesc! Te servesc cu o portie virtuala! Pupici

Simona spunea...

Multumesc!

Postolache Violeta spunea...

Absolut minunati cozonaceii!multumesc tare mult pentru participare!

DiaMar bucataria galbena spunea...

O bunatate de cozonac.Pupicei!

Simona spunea...

Multumesc eu ptr gazduire! Pupici si bafta!

Simona spunea...

Mercic Mihaela! Te pup

langmina spunea...

Foarte,foarte bun!!!Arata si tare bine!

Simona spunea...

Multumesc! Bine ai venit!